Om øl og bryggerier og øl-historie og sånt ...

2008-11-05

Ventelo? Arrrrgh!

Aller, aller innerst, dypest nede i Helvete, mistenker jeg at er det en heit liten flekk som er reservert for Ventelos sarkastiskt navngitte «Support»-avdeling. De har en god stund nå uovertruffent okkupert førsteplassen for irritasjonsmomenter i hverdagen min. De virker ukoordinerte, utrenede, arrogante, non-chalante og uinteresserte. De har større fokus på å love enn å holde, og som helhet virker organisasjonen direkte løgnaktig. Se under for resten av denne klagesangen.

See more ...


 
Nok er nok - lagt inn av Knut Solem - 2008/11/5 21:31:06
Er de de eneste tilbydere av Internett i den gamle stad?
Neida - lagt inn av Magni - 2008/11/5 22:31:52
Det er masse tilbydere her. Problemet med å bytte er fleirdelt: først og framst er det jobb, herk og prakk. Det tar tid, det er ikkje sikkert den nye tilbydaren er betre og så er det så sjelden at ting funker på første forsøk. Vanen tilsier at det er betre at det er som det er - og så glemmer vi at DET ikkje virker. Men mest av alt i den delen av argumentasjonen er det vel at vi ikkje aner korfor det ikkje virker - og er det LINJA som er problemet så vil det ikkje forsvinne med ein annan adsl-leverandør. Det andre er at det er jobben som betaler, og det er sannsynlegvis ein del prakk å få dei til å dekke ein annan leverandør, sidan Vente-lo har avtale med UH-sektoren og moderselskapet har framforhandla denne avtalen. Men no har det vel vart såpass lenge at dei skal få vondt i ørene av å ikkje la meg bytte. Det tredje er at når dette skjer så sporadisk så trur vi jo at "yess, no har dei fiksa det, det har jo virka ein månad". For sjølv om det er veldig hyppige problem i periodar så er det ofte lange periodar mellom problem-periodane der det funker fint. Det fjerde er at eg ikkje stoler på ein leverandør som seier han kan levere. Bryt han løftet sitt så er det jo klart eg ikkje betaler, men da har vi hatt null nett i perioden i staden for litt nett.
- lagt inn av Bente - 2009/2/14 07:54:41
Huff, høres ut som du har hatt ditt å stri med i ditt forhold til Ventelo, ja! Jeg har også en slik "blinklys"-linje fra Ventelo i heimen, og har dradd meg i håret mer enn en gang. Montør har vært og målt linja opptil flere ganger, og linja er helt fin, den. Sentralen står 10 meter fra ytterdøra mi, så det er ikk enoe galt med linjelengden heller. Har som du vært på utallige modem og "bokser" og bla-bla-bla. Det virker nå, da, på min 4. boks, og jeg har ikke hatt noe problemer med linja siden sommeren 2008. Jeg ble heldigvis behandlet seriøst og av dyktige kundebehandlere hos Ventelo, så all ære til dem. Jeg kjenner meg slett ikke igjen i det du ha opplevd. Hver gang jeg har kontaktet dem, enten det gjelder faktura, mobilen min eller ADSL-abonnementet, ja så har jeg møtt dyktige og kompetente folk. De har holdt det de har lovet, og ringt tilbake når de har skulle gjøre det. De har til og med fulgt opp i helgene. Det synes jeg tyder på at supportavdelingen deres er godt drevet, og at de satser på dyktige folk.
pEvkCLGEiUJOW - lagt inn av Darvin - 2012/1/7 17:15:49
Just the type of insight we need to fire up the debtae.